Gotthold Ephraim Lessing / Готхолд Ефраим Лесинг



"Of course that it is an art to imagine that you are happy."

"Разбира се, че е изкуство сам да си внушиш, че си щастлив."

"I understood that books will make me educated enough, but never a man."

"Разбрах, че книгите ще ме направят наистина образован, но никога не и човек."

"Everyone has its own style as one has its own nose."

"Всеки човек има свой собствен стил, така както има свой собствен нос."

"Study morals well, learn well and properly to express and cultivate your own character..."

 "Изучавай добре морала, учи се добре и правилно да се изразяваш и култивирай собствения си характер..."
"I am very afraid that the most contemporary master in portraying clothing with this skill demonstrates what he is lacking."
 "Опасявам се твърде много, че най-съвършенният майстор в изобразяването на облеклото със самото това умение показва какво не му достига."

"Follow your inconspicuous way, eternal providence! Just do not let me despair of you because you are imperceptible... Do not let me despair of you even when it seems to me that you are going back! ...It is not true that the shortest line is the most straight line."
 "Следвай своя незабележим път, вечно провидение! Само не ме оставяй да се отчая от теб заради това, че си незабележимо... Не ме оставяй да се отчайвам от теб дори когато ми се струва, че вървиш назад! ...Не е вярно, че най-кратката линия е най-правата."
"Education does not give man anything more than what he could get from himself; it gives him what he could get from himself, but gives it to him faster."
  "Възпитанието не дава на човека нищо повече от онова, което той би могъл да получи от самия себе си; то му дава онова, което той би могъл да получи от себе си, само че му го дава по-бързо."
"The child, that is being educated, moves slowly but surely, slowly it is catching up with the better-organized child of nature, but still catching him, and from that moment on the educated child can not be caught up by it."
"Детето, подложено на възпитание, прохожда с бавни, но сигурни стъпки; то бавно догонва по-сполучливо организираното дете на природата, но все пак го догонва и от този момент нататък не може да бъде настигнато от него."
 "When lame people race, the one who finish first, will still be lame."
 "Когато куци хора се надбягват, то и тоя от тях, който пръв пристигне, пак си остава куц."
"People are controlled by megalomania, carnivorous monkeys."
"Хората са овладени от мегаломания хищни маймуни."
"The slowest man who does not lose sight of his purpose, however, is moving faster than one who wander without purpose."
"И най-бавният човек, който не губи от поглед своята цел, все пак се движи по-бързо от оня, който блуждае без цел."

No comments:

Post a Comment