Benjamin Franklin / Бенджамин Франклин

           
"The best way to serve destiny is making good to people."
"Най-добиря начин да служиш на провидението е като правиш добро на хората."

"
Aim at sincerity in every word and action — the most amiable excellence in a rational being."
"Целете се в искреността на всяка дума или действие - това е най-симпатичното превъзходство на разумните същества."
"Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn."
"Кажи ми и аз ще забравя, научи ме и може би ще запомня, въвлечи ме и аз ще науча."
"The morning question, What good should I do today? Evening question, What good have I done today?"
"Сутрешният въпрос, Какво добро трябва да направя днес? Вечерния въпрос, Какво добро направих днес?"
 "Tell me and I forget. Teach me and I remember. Involve me and I learn"
"Кажи ми и ще го забравя. Научи ме и ще го запомня. Направи ме съпричастен и ще се науча."
"Those who are willing to give up the essential liberty to purchase a little transitional security does not deserve neither liberty nor security."
"Онези, които са готови да се откажат от основна свобода, за да си купят малко преходна сигурност, не заслужават нито свобода, нито сигурност."
"Manage your work, otherwise your work will manage you."

"Управлявайте работата си, иначе тя ще ви управлява."

"Either write something worth reading or do something worth writing."

"Или напиши нещо, което си заслужава четенето или направи нещо, за което си заслужава да бъде писано."

"Genius without education is like silver in the mine."

"Необразования гении е като среброто в мината."

"Remember that time is money... Remember that credit is money... Remember that money are creative and fertile nature."

"Помни, че времето е пари... Помни, че кредитът е пари... Помни, че парите притежават създаваща и плодовита природа."

"Laziness is dragging so slowly that poverty soon caught laziness."

"Мързелът се влачи толкова бавно, че мъдростта бързо го застига."

"I do not talk bad things about anyone, I say for all the best I know."

"Не говоря лошо за никого, а казвам за всички най-доброто, което знам."

"We all are born ignorant, but there are needed serious efforts to remain stupid."

"Всички се раждаме неуки, но са необходими тежки усилия, за да останем глупави."

“Be at war with your vices, at peace with your neighbors, and let every new year find you a better man.”

"Бъди във воина с пороците си, в мир със съседите си, и гледай всяка нова година да те намира по-добър човек."

“Never confuse motion with action.”

"Никога не бъркай движение с действие."

“All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move.”

"Човечеството е разделено на класи: недвижими, които могат да се движат и движещи."

“When you're finished changing, you're finished.”

"Когато спреш да се променяш си свършен."

"By failing to prepare, you are preparing to fail."

"Ако се провалиш в подготовката, значи си се подготвил да се провалиш."

“Never leave that till tomorrow which you can do today.”

"Не оставяй това, което можеш да свършиш днес за утре."

“Well done is better than well said.”

"Добре направеното е по-добро от добре казаното."

"Do you love life? Well then do not waste your time because it is the matter of which life is built."

"Обичате ли живота? Ами тогава не пилейте времето си, защото то е материята, от която е изграден животът."

"Investment in knowledge is paying off the highest interest."

"Инвестициите в знание се отплащат с най-високата лихва."

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

"Рано в леглото и рано извън него прави човека богат и мъдър."

“Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late.”

"Трагедията на живота е в това, че твърде рано остаряваме и твърде късно помъдряваме."

No comments:

Post a Comment